Regeneracja przekładni kierowniczych Krosno

Przekładnia kierownicza



Przekładania listwowa



Przekładnie ślimakowe

Car-Tom Tomasz Sznajeder


Nasza oferta obejmuję regenerację przekładni kierowniczych wszystkich typów, obróbkę listew i tulei zaworów dystrybucyjnych.

Naprawiamy przekładnie oraz pompy wspomagania do samochodów osobowych dostawczych oraz terenowych. Na wszystkie przekładnie oraz pompy udzielamy 12-mcy gwarancji bez limitu kilometrów.

Naprawa dotyczy samochodów osobowych, dostawczych i terenowych.

 

Regeneracja przekładni kierowniczych typu:

- listwowa, ślimakowa

Regeneracja pomp wspomagania

Przekładnia kierownicza służy do zapewnienia odpowiedniego przełożenia kinematycznego i dynamicznego oraz odpowiedniej charakterystyki sprawności mechanizmu kierowniczego. Przekładnia ta musi odznaczać się niezawodnością, a jej konstrukcja musi umożliwić regulację luzów powstających wskutek zużywania się współpracujących powierzchni. Innymi słowy przekładnia kierownicza służy do przełożenia siły rąk poprzez kierownicę na siłę osiową skręcającą kołami. Istnieje wiele odmian przekładni kierowniczych, które różnią się między sobą w sposób zasadniczy.


Głównym powodem przedwczesnego zużycia przekładni kierowniczej są uszkodzone lub nieodpowiednie i nieprawidłowo założone osłony drążków kierowniczych, które zabezpieczają listwę zębatą przed wilgocią i wszelkiego rodzaju zanieczyszczeniem. Nieszczelność osłon powoduje uszkodzenie wysokociśnieniowych uszczelniaczy, a w najgorszym razie, korozję listwy współpracującej z uszczelnieniem, co bezpośrednio powoduje wyciek oleju i zanik wspomagania.

W takim przypadku listwę poddaje się:

  • ograniczonemu wymiarowo procesowi szlifowania
  • zastosowaniu odpowiednich uszczelniaczy
  • zamontowaniu nowej tulei prowadzącej listwę, która ze względu na powstały luz powoduje stuki w przekładni.

Destrukcyjny wpływ na układ kierowniczy mają również częste przeciążenia w postaci uderzeń pochodzących od nierówności i przeszkód na jezdni, szczególnie przy skręconych kołach. Skutkuje to również powstaniem luzów, a tym samym stukiem w przekładni kierowniczej.