Regeneracja przekładni kierowniczych
1.Regeneracją przekładni kierowniczych powinny zajmować się osoby z odpowiednim doświadczeniem i posiadające odpowiedni specjalistyczny sprzęt. W innym wypadku bardzo łatwo jest uszkodzić taką przekładnię w stopniu nie nadającym się do dalszej naprawy. Dlatego tak istotny jest pierwszy etap, czyli umiejętne rozebranie przekładni kierowniczej i zdiagnozowanie uszkodzeń przekładni kierowniczych.
2. Po rozebraniu i odpowiednim oczyszczeniu przekładni kierowniczej należy ocenić zużycie poszczególnych podzespołów. Zwrócić należy szczególną uwagę na kontrolę :
- powierzchni gniazd uszczelniaczy,
- powierzchni wałków współpracujących z uszczelniaczem,
- stanu zębów listwy,
- współosiowości obudowy i listwy,
- cylindra zaworu dystrybucyjnego pod kątem zużycia
3. Kolejnym etapem jest obróbka listw oraz zaworów dystrybucyjnych, oraz dorabianie tulei prowadzących. Jest to proces, który wymaga dużej precyzji oraz długoletniego doświadczenia.
4. Najistotniejszym etapem całego procesu regeneracji jest umiejętne złożenie przekładni kierowniczej. Wystarczy źle ustawić luz czy nabić uszczelniacz, a przekładnia, która została naprawiona i tak nie będzie działać prawidłowo
5. Ostatni etap naprawy przekładni kierowniczych to zrobienie testu kontrolnego. Tester przekładni kierowniczych jest to mechanizmem symulującym układ wspomagania kierownicy w samochodzie.